2020年5月23日土曜日

TURNING LEMONS INTO LEMONADE

The last two months have been very strange and interesting. I have been under quarantine for a lot of the time. I have begun to practice a lot of my hobbies more and more. It has been pretty fun for me, although leaving the house was sometimes stressful or difficult.


この2ヶ月はとても不思議で面白いものでした。

緊急事態宣言中、私はより自分の趣味を実践し始めました。

家を出ることはときどきストレスとなりましたが、とても楽しかったです。




About 70 percent of my time at home, I have enjoyed watching South Korean films and TV series. I have watched many of Director Park Joon-Ho’s films. I have also watched many of Actor Lee Byun-Hun’s TV series and films. “Memories of Murder” and “Mister Sunshine” were very good and I recommend them a lot.


家にいるときの約70%は韓国映画やテレビシリーズを見て楽しみました。

ポン・ジュノ監督の映画をたくさん見ました。

また、イ・ビョンホンの出ているテレビシリーズや映画も多く見ました。

『殺人の追憶』と『ミスター・サンシャイン』は私のお勧めです。


Mister Sunshine


Memories of Murder


My hobbies of making coffee and baking have improved a lot. Now, I am making many kinds of bread and I am roasting my own coffee. I buy green coffee and roast it at home. It is nice to smell fresh roasted coffee in my home. I also make a lot of canele, of course.

趣味のコーヒー作りとパン作りも上達してきています。

今はたくさんの種類のパンを作ったり、自分のコーヒーを炒ったりしています。

グリーンコーヒーを買って家で炒っています。

家で新鮮なコーヒーの香りをかぐのは良いです。

もちろん、カヌレもたくさん作っています。

Pizza

Chicken and Onions

Green Tea Matcha Canele


Dark Roast Coffee Beans

Sometimes I left the house to go on long walks alone. I walked to “Big” Supermarket in Shinannyo. It was too far and my foot was a little damaged the next day. Usually, I just walked to Youme Town in Kudamatsu.

時々家を出て一人で散歩に行くこともありました。

新南陽のビッグまで歩いて行きました。

とても遠かったので、次の日足が少し痛かったです。

ふつう私は下松にあるゆめタウンまで歩いて行ってました。


Many types of coffee makers


Overall, it has been pretty fun to have a lot of time to concentrate on small activities. I have learned to appreciate and respect doing small tasks. Cleaning my home or cooking my dinner is more fun now. Finding happiness in small things is so important during these times of COVID-19.


全体的に、小さなことに集中する時間がたくさんあってとても楽しかったです。

ささいな仕事に対しての感謝や敬意を払うようになりました。

今では家の掃除や夕食作りもより楽しく思えます。

コロナ禍の間に、小さなことから幸せを見つけることはとても大事です。


Making coffee everyday



0 件のコメント:

コメントを投稿