2020年5月29日金曜日

Lets Just Do It!


It has been great being able to finally see my students face to face again!

ようやく生徒の皆さんと顔を合わせることができて、本当に良かったです!


It's spring/summer and there are wonder-full colors and sounds all around. Yes, the traffic is back. The lockdown initiated many changes I did not attend any Cherry Blossom viewing parties, nor did I go out to see the families having picnics in the parks,   AS I HAD DONE LAST YEAR! 

I obeyed the stay at home order.

コロナウイルスによるロックダウンによってたくさん変わったことがありました。私はお花見に行くこともしませんでしたし、公園でピクニックを楽しんでいる家族を見に行くこともしませんでした。去年はやっていたのに・・・!

なのでステイホームをしていました。


It was the time I needed to change my routine.

It was time to stay home and work on my muscles, practice my sewing, learn Japanese words and phrases …and the list goes on.

Here are the things I got done

ステイホームによって私の日課を変えていく必要がありました。

在宅中は体を鍛えたり、お裁縫を練習したり、日本語を学んでいました。

以下は私がやり遂げたことです。


·        Made numerous masks…………………………DONE

  多くのマスクを作ること

·        I bought and planted tomatoes ……………………DONE

  トマトの苗を買って、植えること

 ·        I expanded the space for my tomato ………………DONE

 トマトを植える場所を広げること

I got an empty jug then I cut it and carefully placed it around the first, filled it with soil , and hung it,         .wha lah!!

空の水入れを手に入れた後に、それを切って周りに置いていき、土を入れてこんな感じに吊るしました!

·        Bought plant food ……………………………………DONE

  植物性の食品を買うこと

·        Reaped potatoes (that were planted before.) ………DONE

   以前植えていたジャガイモを刈り取ること

·        Made friends with a black-bird/(raven) (did not work out)

   黒い鳥(ワタリガラス)と友達になること (うまくいきませんでした)

·       I made various dishes with food I had panic-bought …DONE

   衝動買いした食べ物で色々な料理を作ること

·        

·        Planned to exercise / Workout.……………DONE
(Still in the process of working that out).

     運動すること

 (まだ体を鍛えている途中です)

·        Planned to lose weight ……………………DONE

·        GAINED TEN KILOGRAMS!

  体重を落とすこと

  でも・・・結局10kg太ってしまいました!

·        Tried to chat with Kermit ……………… (did not work out)

  カーミット(かえる)と話してみること (うまくいきませんでした)

   

So, as you can tell lockdown/stay at home was terribly busy…

ロックダウン、ステイホーム期間内もとても忙しかったです。

Now that the state of emergency is over there are so many things I could have and should have done,

緊急事態宣言が解除された今、わたしができることやすべきことはたくさんあります。



Hindsight has 20/20 vision/(Perfect vision).

BUT

There is still life and health.

 

「後から振り返ることは何事もはっきりと見えます」

ですが、

そこにはまだ、命と健康があります。


Shelly-Ann.

 

 

 

 

 


0 件のコメント:

コメントを投稿