2019年8月9日金曜日

MY BAKING ADVENTURE


In my last blog post I wrote about starting to bake caneles. Since then, I have become very good at making caneles. I can bake matcha, chocolate, earl grey, cinnamon, and many other flavors. But before I started baking caneles, I was baking bread at home.

以前、私のブログでカヌレ作りを始めたと書きましたが、それ以来作るのがうまくなってきています。

抹茶やチョコレート、アールグレイ、シナモンなど、いろんな味を焼くことができます。でもカヌレを作る前は、

家でパンを焼いていました。


Early bread was good, but the shapes were bad.
作り始めたころは味は良かったのですが、形が良くありませんでした。

I am a BIG fan of hard, tough bread. The kind of bread that you can find easily in European countries. The kind of bread that feels like you have to fight it in order to eat it.

私は固くて丈夫なパンが大好きです。そういったパンはヨーロッパの国で簡単に見つけられます。
皆さんはそれを食べるのに一苦労するでしょうね。

This bread good, but the color was too light.
こちらのパンは、色が薄すぎます。

This kind of bread is very difficult to find in Japan, so I decided I would teach myself how to make it at home. I started using whole wheat flour, and then mixed in wheat bran, wheat germ and graham flour. This gave the bread a lot of flavor and toughness.


これらのパンは日本で見つけるのがとても難しいので、自分で作り方を研究しようと決めました。

小麦粉をいっぱい使い、麦のぬか、麦の芽、グラハム粉といっしょに混ぜました。こうすることでパンの風味がよくなり、

より丈夫になります。


Very good color on this bread.
パンに良い色がつきました。


Later, I started to add sesame seeds, mixed nuts (almonds, cashews and walnuts), and raisins. This made the flavor much better and made the texture tougher. I also adjusted the amount of water in the dough to make the bread tougher and drier. 

その後、ゴマやミックスナッツ(アーモンド、カシューナッツ、クルミなど)、レーズンを加えました。
こうすることで味がさらに良くなり、歯ごたえが増します。そしてパンをより硬く、乾燥させるためにパン生地に入れる
水の量を調節しました。
These ones had good color and nice shape.
これらのパンは色も形もバッチリです。

Lastly, I started to ferment the dough for long periods of time in the refrigerator (sometimes five days).  This made the bread taste sour and a little sweeter. 


最後に、冷蔵庫で長時間(時には5日ほど)小麦粉を発酵させました。こうすることでパンに酸味が加わり、

少し甘くなります。


Now, I can make bread that is just as delicious in my home than a bakery.


今や私は、パン屋よりも美味しいパンを家で作ることができます。


Last week's bread.
先週作ったパンです









WRITTEN BY DAVID PRESS-DAWSON.

0 件のコメント:

コメントを投稿