2019年8月6日火曜日

My life in Vietnam


Hello everyone. I’m a new teacher here. 
I’ve only been in Japan for 3 weeks so I have not learned enough to say much about it, although I really like it so far. 


皆さん、こんにちは。講師として新しくSESに入りました、リラです。日本に来てまだ2週間ほどなので、たくさん話せるほどではありませんが、

本当に日本が大好きです。


Before moving to Japan, I lived in Vietnam for 5 months, 
specifically in Saigon (Ho Chi Minh City). 
Life there was interesting. 

日本に来る前は、5ヶ月程ベトナムのホーチミン(旧サイゴン)に住んでいました。そこでの生活は面白かったです。


Everybody drives motorcycles instead of cars so traffic is very chaotic there. 
Just being in traffic is a terrifying experience. 

ベトナムの人たちは車の代わりにバイクを使うので、交通量がとてもひどいです。







Once I took a road trip to Vung Tau. Vung Tau is a beach resort town near Saigon. 

昔、ブンタウというところに旅行をしました。ブンタウはサイゴンの近くにあるビーチリゾートの町です。








There is a giant statue of Jesus as well that can be seen throughout the whole area. 

そこには巨大なキリスト像もあり、町の至る所から見ることができます。






So that was my experience of Vietnam. 
The people there are very nice and they eat good food. 
However, what I liked the most about living in Vietnam was the freedom - there are not many rules that you have to follow 😀

ベトナムの人たちはとても素晴らしく、おいしい食べ物も食べています。
ですが、私がベトナムに住んでいて一番好きだったことは、「自由であること」です。
守るべきルールはそんなに多くありません。

以上が私がベトナムで経験したことです。ありがとうございました。

Thank you.
Lilla

0 件のコメント:

コメントを投稿