2019年6月17日月曜日

Ghosts in Hagi!

Hello! This is Khaulah again with a ghost story!
こんにちは、カウラです!今日は幽霊のお話をしたいと思います。

In May, I went sightseeing in Hagi with two friends who love Japan's military history. We visited influential figures' residences and old private schools for the samurai/philosophers/military men that contributed to the Meiji restoration.
5月に日本の軍隊の歴史が好きな友達2人と一緒に萩へ観光に行きました。そこで私たちは明治維新に貢献した侍や哲学者、
軍人など影響力のあった人の住居や私塾に訪れました。


In one of the dark, old houses, I swear I saw a figure standing inside before a flapping noren. When I looked again, the figure was gone, but the noren flapped as though someone had just left. I asked my friends if employees walk around in there, but they said they didn't think so and didn't see anybody.
ある古い一軒家の暗闇の中で、私はのれんの前に人影が立っているのを見ました(断言します!)。もう一度見ると人影は消えていましたが、
誰かが立ち去った時のようにのれんがパタパタと揺れていたのです。係の人がこの辺りを歩いていたかどうかを友達に尋ねましたが、
誰も見ていないと言いました。

One of them said it's because I said Takasugi Shinsaku wasn't handsome. So his spirit is mad 😱.
「高杉晋作はカッコよくないとカウラが言ったからじゃない?」と友達の一人が言ってました。高杉晋作の魂が怒ったのでしょうか・・・


Do you believe in yuurei, or ghosts? Please comment below!
あなたは幽霊を信じますか?コメントをお願いします!

Image may contain: indoor

Takasugi Shinsaku's house where I saw the ghost!

私が幽霊を見た高杉晋作の家です!

No photo description available.

Meirinkan museum
明倫館

Image may contain: 2 people, table and indoor

Shoukasonjuku, where Yoshida Shoin taught in secret.
吉田松陰が密かに教えていた松下村塾


Image may contain: sky, outdoor and nature

Hagi reverberatory furnace
萩の反射炉


Until next time!
それではまた次回!

0 件のコメント:

コメントを投稿