2018年9月13日木曜日

ITSUKUSHIMA - BEAUTIFUL AND FAMOUS



広島の厳島神社に行ってきました!アナゴで有名なところですね。

Recently, I traveled to Itsukushima. You must know it because it is probably the most famous shrine-island in the area. The island is right next to Miyajima and is famous for the saltwater eel.




まずは何と言っても鳥居!私が行ったときは海に少し浸かっていました。

The first thing I enjoy about Itsukushima is the beautiful "gate". It is probably the most famous thing on the island. When I went, it was cover partially by the sea.





奈良と同じように、シカが自由に走り回っていました。

Similar to Nara, Itsukushima also has many deer that run free. It is nice to see them walking around, but I noticed that many of them had ticks on their ears.







厳島にはほかにも小さな神社がありました。皆さんも探してみては?

Itsukushima also has many smaller shrines on the island. I really enjoyed finding them as many of them are hidden and must be sought out.





五重塔も見てきました。赤色がステキですね。

The five story pagoda is also magnificent to see. I really enjoy its red color.





最後につけ麺を食べて帰りました。かつおぶし風味でおいしかったです!
Lastly, I went to the new Hiroshima Outlets to try some tsukemen. It was really good. It had a very smoky flavor. Like "katsuo-bushi". It was a really nice day.




Written by David Press-Dawson

0 件のコメント:

コメントを投稿