2018年8月22日水曜日

Obon Holiday

こんにちは!SESでこれからお世話になります、チャールズです!お盆休みは東京、大阪、広島と旅行を楽しんできました!

Hi, I am the new teacher Charles. I just recently join the wonderful SES team. Last week was the Obon Holiday I had the week off. I got to travel to Tokyo, Osaka and Hiroshima. It was exciting to see the different cities.

徳山駅から東京まで新幹線を使いました。4時間の旅は長く感じました。

The first part of the trip was going to from Tokuyama Station all the way to Tokyo Station. I woke up very early at around 6:15 AM on Saturday to ride the Shinkansen. The train was really fast, but the trip was still very long. It took over 4 hours to get to Tokyo.

日曜日は友達と一緒に浅草観光をしました。人力車に乗って浅草寺まで行き、初めてお好み焼きを食べました。見た目は変でしたが、食べてみるとおいしかったです!

On Sunday, I went to Asakusa to meet with my Japanese teacher. She showed me around Asakusa. We rode a rickshaw around Asakusa, got our fortunes at Sensoji Temple and I ate okonomiyaki for the first time. It looked very weird; however, it was very delicious. I really like okonomiyaki very much.
Looks like vomit but tastes like heaven
見た目はグロテスクですが、味は最高!

月曜日は父親に会いに大阪まで行きました。2人とも日本が大好きで楽しい時間を過ごしました。

On Monday, I left Tokyo to go to Osaka to meet with my father. My father arrived from Kansai Airport and it was wonderful to see my father again. We both love Japan very much and we were going to have a very fun time together.
Meeting my Father at Kansai Airport.
父親と関西空港で合流!

水曜日の夜は、2人で友達に会いに行きました。夕飯の後はカラオケに行ってBeach BoysJohn Denver, Queen, ディズニーの歌を歌いました。

Wednesday night, My father and I  met up with a few friends that were also in Osaka. We went to eat dinner and afterwards we went to sing Karaoke. We sang everything from the Beach Boys, John Denver, Queen, and even a Disney song. Even my father sang a song and his voice was so beautiful.
Singing the classic "Beat It" by Michael Jackson
マイケル・ジャクソンの"Beat It"を歌いました

金曜日は宮島の大鳥居を見に行きました。そこにいるシカが人間に懐いていてビックリ!写真も撮ってもらったのですが、
カメラマンがエサでシカをおびき寄せて一緒に撮ってくれました!
We went to see the very famous O-torii Gate in Miyajima on Friday. There were so many people and deer running around Miyajima. It was surprising that the deer were friendly with people. We decided to buy a picture from the photo shop. The photographer took some food and herded a deer to be in the picture with us. It was so cool!
The deer with no fear
シカは怖がりません!

とても充実したお盆休みでした。もっといろんなところに行ってみたいなあ!

The holiday was very enjoyable and it was very cool to see so many different places. I can't wait to explore Japan more!

0 件のコメント:

コメントを投稿