2018年5月23日水曜日

VISTING HAGI


先週、萩に行ってきました。そこのビーチがきれいで大好きなんです!

Last weekend, I went to Hagi in Yamaguchi Prefecture. I have visited Hagi many times. Why? Because I love to visit the beach there. It is amazing and so beautiful.

I love to visit this beach in Hagi
萩の海に行くのが大好きです
The water is always a beautiful blue color
水はいつもきれいな青色です


浦上記念館で展示中の浮世絵も見に行きました。北斎や広重の息をのむような絵がありました。

I also went to look at the Ukiyo-E exhibit at the Uragami Art Museum. They had many wood block prints from Hokusai and Hiroshige. They were breathtaking, in person.

I ate a delicious zaru soba lunch
お昼ご飯にざるそばをいただきました。


萩で食べるざるそばは絶品です!

My lunch was zaru soba from a small restaurant that serves both udon and soba noodles. I love the cold, zaru soba noodles at this place!

I always visit the brown, COSMOS in Hagi!
萩に行くといつもこのコスモスに行きます!

茶色い看板のドラッグストア・コスモスにも行きました!茶色なのは日本でここだけなのかな?

My last visit was to the brown colored Cosmos Discount Drug Store in Hagi! I think this is the only brown COSMOS in all of Japan.



Written by David Press-Dawson


0 件のコメント:

コメントを投稿